Logo van Holbox

Holbox Future Forum

Tegenwoordig is het een uitdaging om de consument te bereiken. Het wispelturige gedrag dat dit teweeg brengt is voer voor wetenschappers, die daar uitgebreid onderzoek naar hebben gedaan (en nog dagelijks doen). Ze doceren hun ervaringen tijdens het volgende Future Forum van Holbox op 12 oktober 2017. Plaats van handeling is Brightlands University in Venlo. Het Future Forum kijkt vooruit.

Meld u nu aan voor het Holbox Future Forum

Kirsten Eerland MA

De consument en de toekomst

Proef’s corebusiness houdt zich bezig met toegepaste emotionele trend forecasting op korte en lange termijn. Ze doet onderzoek naar socio-culturele trends. In opdracht van grote merken, organisaties en overheid past ze deze analyses toe met het doel visie te helpen ontwikkelen en te vertalen. Het gaat niet alleen om de trends van morgen, maar om bewegingen van 3 tot 4, 5 jaar vooruit. De nadruk ligt op relevantie. Proef is opgericht in San Francisco door Marieke van der Poel. Alle kantoren staan onder leiding van vrouwen (San Francisco, Los Angeles, Oakland, Lille, Rotterdam). De toekomst is spannend en Proef heeft daar een visie op. Kirsten Eerland MA, Europees Trend Forecasting Leader, gaat die met u delen. Ze geeft antwoord op vragen als: Wat beweegt de consument de komende jaren? Hoe komen sociale en wetenschappelijke ontwikkelingen samen tot creatie van nieuwe mogelijkheden? En ook: welke ontwikkelingen zullen relevant voor u zijn? Proef werpt een blik met u vooruit in de tijd!


Drs. Wijnand Jongen

De toekomst/ondergang van online winkelen

Wijnand Jongen is de auteur van het kloeke boekwerk ‘Het Einde Van Online Winkelen – de toekomst van retail in een wereld die altijd verbonden is’. Een overzicht van de retail, wat die nu is, wat het was en hoe het zal worden en zijn, verpakt in een relaas dat leest als een spannend jongensboek. Hij daagt zowel online- als offline winkels uit om met nieuwe business concepten te komen in een wereld die steeds meer wordt gedomineerd door marktplaatsen en platformen. De vraag is: waar gaat het naar toe met de retail in de toekomst? Een rasverteller aan het woord, die zijn betoog lardeert met aansprekende praktijkvoorbeelden. Wijnand Jongen is oprichter en directeur van www.thuiswinkel.org die de belangen behartigt van vele onlinewinkels.


Dr. Suzanne de Bakker

De toekomst van online winkelen

Als eerste ter wereld schreef Dr. Suzanne de Bakker (Universiteit van Amsterdam) een studieboek over content marketing. Een uitgebreide maar zeer lezenswaardige studie over de laatste ontwikkelingen op dit gebied. Wetenschappelijke stof, verpakt in verhalen, voorbeelden, anekdotes en wetenswaardigheden, waardoor het boek leest als een trein. Dat laatste geldt ook voor het college dat ze gaat geven. Waarbij ze de blik richt op de toekomst van dit voor velen inhoudelijke onbekende fenomeen. Voer voor marketeers, merken, retailers en producten die hun vak serieus nemen. En nu eens écht willen weten wat content marketing voor hen kan betekenen.